بدون نظر آموزش, مقالات

شیوع بیماری کووید-19 در سراسر جهان بی تردید وحشتناک است. همه گیری یک بیماری می تواند محرکی برای بروز اضطراب در انسان باشد. در این مدت، ما نمی دانیم که بیماری در نهایت تا چه اندازه گسترده و مرگبار خواهد بود.

کنترل ذهن مهم‌تر از کنترل جسم است

ما نمی‌توانیم از رخ دادن رویدادهای ناخوشایند در جامعه جلوگیری کنیم اما توان مدیریت و کنترل بدن، ذهن و عواطف خود را داریم.

توصیه‌هایی برای کنترل اضطراب

اخبار بیش از اندازه باعث نگرانی ناراحتی و اضطراب فراوان می‌شود. افراد نباید مدام رصد کننند که چه تعداد فوت کرده و چه تعداد مبتلا شده اند بلکه باید بهداشت خود و فضای خانه را کنترل کنند.

خانواده دغدغه‌ها و موضوعات جدی خود را در این روز‌ها که باید در خانه بمانند با یکدیگر در میان بگذارند و از این فضا استفاده کنند تا انس و محبت درون خانواده شکل بگیرد. چرا که هر چه قدر احساس ناتوانی و ناراحتی بیشتری نشان دهیم سیستم اعصاب مرکزی را دچار اختلال می‌کنیم و روح و روانمان پریشان می‌شود و خواب راحت نداریم.

با این احساس اضطراب بدن تضعیف می‌شود و بر اثر آن اشتها کم می‌شود و در نتیجه فرد نمی‌تواند ویتامین بدن را تامین کنید. وقتی ویتامین بدن تضعیف شود هر ویروس دیگری که به بدن منتقل شود باعث می‌شود بدن مدت زمان بیشتری درگیر شود.

در این روز‌ها باید مقداری از اخبار و شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیریم و کمی زندگی سنتی تری داشته باشیم مثل زمانی که تلوزیون محدود بود و شبکه‌های اجتماعی نبود و مردم انس و الفت بیشتری با هم داشتند.

شست و شوی مداوم دست ها به منظور اطمینان روانی از عدم ابتلا به بیماری

مردم برای اینکه از عدم ابتلا به بیماری اطمینان حاصل کنند، می‌توانند، دست هایشان را مکررا بشویند. این مؤثرترین روش برای پیشگیری از بیماری است. در وهله بعدی، به دنبال اطلاعات دقیق باشند و این اطلاعات را از منابع معتبر مانند، سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت و سایت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی دریافت کنند. همچنین، می‌توانید سوالات خود را از سامانه سلامت با شماره ۱۹۰ بپرسند.

نشر اخبار و اطلاعات نادرست، ممنوع!

 مردم باید توجه کنند که قبل از بازنشر اخبار و اطلاعات، از صحت آن‌ها مطمئن شوند. انتشار اخبار نادرست، اضطراب اطرافیان شما و جامعه را بی دلیل افزایش می‌دهد.

 

مدیریت ذهن و عواطف در این روزها امری مهمتر از مدیریت جسمی است؛ اگر برای گرفتار نشدن به ویروس ناشناخته کرونا اختیاری نداریم، در عوض می‌توانیم ذهن و عواطف خود را کنترل کنیم .

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.