بدون نظر مقالات

بهترین خانه سالمندان در تهران برای مقابله با ویروس کرونا

این روزها تلاش زیادی از سوی تمامی بخش های سازمان بهزیستی صورت می پذیرد تا افراد مستقر در مراکز این سازمان از ابتلا به بیماری کرونا در امان باشند.

در این گزارش سعی داریم با گزارش تصویری از یکی از بهترین خانه سالمندان در تهران حال و هوای سالمندان مستقر در آسایشگاه سالمندان یارین و نحوه مقابله با ویروس کرونا را دراین آسایشگاه سالمندان جویا شویم.

خانه سالمندان،اسایشگاه سالمندان

در حالیکه بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین آمار بهداشت عمومی در آمریکا تاکنون 37 هزار و 600 نفر در خانه‌های سالمندان در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌ اند و بر اساس آمار منتشر شده, حداقل در 18 ایالت از 50 ایالت این کشور میزان مرگ و میر در خانه‌های سالمندان بیش از 50 درصد است و بسیاری از سالمندان و پرستاران مبتلا به ویروس کووید 19 در این مکان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

این روزها تلاش زیادی از سوی تمامی بخش های سازمان بهزیستی صورت می پذیرد تا افراد مستقر در مراکز این سازمان از ابتلا به بیماری کرونا در امان باشند. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، یکی از این مراکز در منطقه پاسداران شهر تهران، مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه روزی سالمندان یارین است که در سال ۱۳۹۴ به صورت شبانه روزی راه اندازی و در حال حاضر به حدود ۶۰ سالمند خدمات ارایه می دهد. به پاس فداکاری ها و تلاش های تمامی پرستاران، مددکاران، مادریاران و پدریاران مستقر در مراکز سازمان بهزیستی جهت پیشگیری از شیوع کرونا، سلسله گزارش های تصویری از حال و هوای این مراکز تقدیم می شود.

خانه سالمندان یارین در سال 1394 با الطاف الهی و تکیه بر دانش و نیروی جوان تاسیس گردید. اهداف کلی مرکز سالمندان یارین ارتقاء سطح سلامت سالمندان و بهبود کیفیت این عزیزان است که این اهداف کلی دارای زیر مجموعه های گوناگونی است، این مرکز با فراهم آوری تمام امکانات مورد نیاز برای یک زندگی ایده آل شرایط مناسبی را برای سالمندان و خانواده های عزیز آنها مهیا کرده است و با دیدگاه صرفا نگهداری سنتی در خانه سالمندان به شدت مخالف بوده است و این مرکز راهی دوطرفه به سمت منزل و بیمارستان قرار داده است بطوریکه حد فاصل میان بیمارستان تا منزل بوده است به این ترتیب که بیماران ترخیصی از بیمارستان که دوره ی نقاهت خود را سپری می کنند به جای سکونت در منزل در این مرکز از تمامی امکانات توانبخشی بهره برده و آماده ی بازگشت به کانون خانواده می شوند. شایان ذکر است آسایشگاه سالمندان یارین امکانات نگهداری و توانبخشی سالمندان نیازمند به آی سی یو را نیز دارد و با اتاق درمان پذیرای سالمندان دچار مشکلات خطیر سلامتی نیز هست. در قسمت نگهداری و توانبخشی شبانه روزی با سوئیت های مجهز به تمامی امکانات رفاهی پذیرای سالمندان عزیز است، و با داشتن تکنیک تخصصی فیزیوتراپی تحت نظارت و ویزیت متخصص طب فیزیکی خود را از سایر مراکز متمایز می کند. این خانه سالمندان با دارا بودن استخر، سونا، جکوزی و کلنیک آب درمانی تنها مرکز دارای کلینیک آب درمانی بوده و این خدمات زیر نظر مستقیم پزشک متخصص طب فیزیکی برای حرکات اصلاحی و تربیت بدنی صورت می گیرد. شایان ذکر است خانه سالمندان یارین دارای باشگاه ورزشی مناسب برای سالمندان عزیز بوده تا در ادامه ی زندگی کمبودی احساس نکنند. غذاهای تبخ شده در این مرکز با مواد اولیه تازه و به صورت کاملا بهداشتی و صنعتی تهیه می شود، رژیم های بیماران با نظر کارشناس تغذیه و برای سالمندان مختلف متفاوت است.

در طول روز سالمندان عزیز از میان وعده های مختلف نظیر انواع کیک ها، شیرینی و دسر های ایرانی و… پذیرایی می شوند. این مرکز با داشتن باغ مشجر و حدود 2000 متر فضای سبز بهترین ویلای سالمندان در کل کشور است. که گذران عمر را برای سالمندان عزیز شیرین و توام با شادی می سازد. این خانه سالمندان با توجه داشتن به دغدغه تمامی سالمندان جامعه عزیز ایران تنها مرکز دارای خدمات روزانه نگهداری و توانبخشی در قالب مهد سالمندان است. و خانواده های عزیزانی که به صورت روزانه نیاز به نگهداری سالمندان عزیزشان را در محیط خارج از منزل دارند می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

در پایان این مرکز سعی کرده است با خدمات متنوع هر آنچه که تمام اقشار سالمند را در یک مجموعه با عنوان مرکز جامع توانبخشی و نگهداری سالمندان یارین فراهم سازد. شایان ذکر است این خانه سالمندان تمام خدمات بیان شده را در منزل نیز به سالمندان ارائه می دهد. تا هیچ سالمندی در هیچ جای شهر بزرگ تهران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب از دامنه ی وسیع ارائه ی خدمات این مرکز خارج نباشد. تنها شعار این مرکز سالمند محور تفاوت کیفیت خدمات قابل ارائه می باشد. و این تفاوت شجاعت و دانش می خواهد که به سادگی قابل دسترسی در هر مرکزی نیست. سلامتی و طول عمر سالمندان عزیز آرزوی قلبی این مجموعه است.

دکتر سید حامد حسینی مدیر و صاحب امتیاز آسایشگاه سالمندان یارین میباشد

برای کسب اطلاعات جامع تر از این آسایشگاه سالمندان نمونه در شهر تهران میتوانید به سایت این مجموعه مراجعه نمایید:

www.yarinhome.com

 

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.