بدون نظر آموزش, مقالات

خانه سالمندان یارین این اطمینان را به شما عزیزان می دهد که در ابتدا تمام محیط اسایشگاه کاملا ضد عفونی گردیده است و این نوع ضدعفونی کنندگی به صورت روزانه نیز انجام می گیرد و سالمندان عزیز در یک محیط سالم و  قرنطینه هر روز غربالگری می شوند.هم چنین کارکنان اسایشگاه نیز به صورت روزانه و پیوسته تحت غربالگری کرونا ویروس توسط متخصصی مستقر در اسایشگاه قرارمی گیرند.

آیا CHLA بیماران جدید را غربالگری می‌کند؟ کارکنان کادر پزشکی ما، در همه تعاملاتشان با بیماران، از کلیه دستورالعمل‌های جدید «مراکز کنترل بیماری و پیشگیری از آن» پیروی می‌کنند تا مانع از شیوع این ویروس جدید شوند. همه بیمارانی که به بخش اورژانس یا از سایر بیمارستان‌ها می‌آیند، از نظر سفر اخیرشان به خارج از کشور غربالگری می‌شوند و از پرسش‌های مربوط به غربالگری در قسمت پذیرش و درمانگاه‌های ما نیز استفاده می‌شود.

هیچ مورد فوتی گزارش شده است؟ بر موارد مرگ ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان نظارت می‌شود. به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) موارد فوت در بیماران بیشتر مربوط به افراد سالمند بوده است، و 40 درصد آنها مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مهمی بوده‌اند. این نتایج با موارد قبلی شیوع سایر ویروس‌های کرونا مطابقت دارد. 

در صورت داشتن چه علائمی باید به پزشک مراجعه کرد؟ اگر ظرف دو هفته گذشته به خارج از کشور سفر کرده‌اید و تب، سرفه یا مشکلی در تنفس دارید، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. اگر اخیراً به خارج از کشور سفر کرده‌اید، قبل از هر کاری با پزشک یا بخش اورژانس تماس بگیرید و علائم را برای آنها توضیح دهید و بگویید که اخیراً مقصد سفر شما کجا بوده است. همچنین، آن دستورالعمل‌ها را برای فرزندانتان نیز به کار بگیرید. اگر کودک شما هرگونه علائم ویروس کرونا از خود نشان داد، لطفاً پیش از مراجعه به بخش اورژانس با این بخش تماس بگیرید.

دستورالعمل کشوری (nCoV-2019کوروناویروس جدید ) کنترل عفونت و ﻣواد ضدعفونی کننده، ، ﺷﺎﻣﻞ ﻣراقبت ، درﻣﺎن و ارجﺎع بیمﺎران ﻣشکوک، ﻣحتمﻞ و قطعی ، تشخیص آزﻣﺎیشگاهی و توصیه های سلاﻣت محیط وکار

وزارت بهداﺷت درﻣﺎن و آﻣوزش پزﺷکی نﺴخه بهمﻦ ﻣﺎه ١٣٩٨

شیوع ویروس کرونای جدید (یا نویافته) (موسوم به COVID-19) باعث اضطراب افراد زیادی در سرتاسر جهان شده است؛ خانواده‌های کالیفرنیایی نیز از این امر مستثنا نیستند، چراکه این ویروس شروع به گسترش در تمام جهان کرده است. 

ما از متخصصان خود درخواست کرده‌ایم حقایقی را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم به واسطه آنها به سؤالات عمده‌ای که والدین از ما می‌پرسند پاسخ دهیم. در ادامه، اطلاعاتی درمورد این ویروس جدید، کارهایی که باید برای پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر آن انجام داد و نحوه حفاظت از خود دربرابر خطر آلوده شدن ارائه شده است.

ویروس‌های کرونا چه هستند؟ ویروس‌های کرونا گروه بزرگی از ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را آلوده کنند و باعث بروز ناراحتی‌های تنفسی شوند؛ این ناراحتی‌ها ممکن است به اندازه سرماخوردگی خفیف یا به اندازه ذات الریه شدید باشند. در موارد نادر، ویروس‌های کرونای حیوانی، انسان‌ها را آلوده می‌کنند و سپس بین آنها شیوع می‌یابند. ممکن است ویروس SARS (نشانگان تنفسی حاد) در سال 2002 الی 2003 را به خاطر بیاورید؛ این ویروس نمونه‌ای از ویروس کرونا بود که از حیوانات به انسان‌ منتقل شد. یکی دیگر از موارد مهم و جدیدتر نژاد ویروس‌ کرونا MERS (نشانگان تنفسی خاورمیانه) نام دارد که در سال 2012 در خاورمیانه کشف شد و به گفته دانشمندان این ویروس ابتدا از شتر به انسان سرایت کرده است.

در نتیجه آزمایش، «ویروس کرونا» قید شده است. جای نگرانی دارد؟ اکثر موارد تشخیص ویروس کرونا مانند این است که به شما بگویند آنفلوانزا یا سرماخوردگی عادی دارید. به خاطر داشته باشید که اصطلاح «ویروس کرونا» یک خانواده ویروس‌ را به‌طور کلی پوشش می‌دهد. مثبت بودن نتیجه آزمایش ویروس کرونا علامت هشدار نیست. ممکن است کمی گیج‌کننده باشد، پس لطفاً در صورت استفاده از این کلمه، با پزشک یا تیم مراقبتی خود صحبت کنید.

ویروس کرونا چگونه گسترش می‌یابد و مردم چگونه می‌توانند دربرابر آن از خود محافظت کنند؟ این ویروس معمولاً ازطریق سرفه و عطسه، تماس شخصی با فرد آلوده یا لمس سطوح آلوده و پس از آن لمس دهان، بینی و چشم‌ها در بین افراد گسترش می‌یابد. برای حفاظت دربرابر این آلودگی، «مراکز کنترل بیماری و پیشگیری از آن» (CDC) این راهکارهای بهداشتی اولیه را توصیه می‌کند: شستن مکرر دست‌ها، مصرف مایعات، سرفه کردن داخل باز یا دستمال کاغذی و در خانه ماندن در صورت احساس بیماری.

علائم ویروس کرونای جدید چه هستند؟ ویروس کرونا ممکن است باعث بروز گستره‌ای از علائم شود، ازجمله تب، سرفه، تنگی نفس، گلو درد و آبریزش بینی. اکثر آلودگی‌های ناشی از ویروس کرونا صرفاً به سرماخوردگی عادی منتهی می‌شود؛ نژادهای شدیدتر ممکن است به ذات‌الریه شدید و درنتیجه بستری شدن منجر شود. CDC یادآور می‌شود که علائم ویروس کرونای جدید شامل «تب و علائم بیماری دستگاه تنفسی تحتانی (مثل سرفه، مشکل در تنفس) است». عوامل خطرساز شامل سفر به مناطق خاص آلوده یا تماس با کسی است که مشکوک به ابتلا به این ویروس است.

آیا ویروس‌های کرونا قابل درمان هستند؟ هیچ واکسنی وجود ندارد، و از آنجا که ویروس هستند آنتی‌بیوتیک‌ها هم روی آنها اثر ندارد. ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی، بدون اینکه درمان خاصی موجود باشد، عموماً اقدام به معالجه علائم و ایجاد احساس راحتی بیشتر در بیمار می‌کنند.

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.