بدون نظر مقالات

محافظت از سالمندان مبتلا به آلزایمر در برابر کرونا

با شیوع بیماری ویروس کرونا تاکنون مشخص شد که افراد بالای ۵۰ سال بیش از دیگر گروه‌های سنی در معرض ابتلا به این بیماری بوده و درصد مرگ و میر بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند بنابراین باید تدابیر ویژه تری برای محافظت از سالمندان در برابر این ویروس منحوس انجام داد.

در حال حاضر با شیوع جهانی بیماری کرونا و نگرانی های ناشی از آن، مراقبت از افراد در معرض خطر به ویژه سالمندان برای مراقبین و خانوادهها به مساله  سرشار استرس تبدیل شده است. سالمندان مبتلا به آلزایمر به دلیل ویژگی های ناشی از این بیماری بیش از سایرین نیاز به مراقبت دارند.

افراد مبتلا به آلزایمر به دلیل فراموشی در اغلب مواقع فراموش میکنند که از تجهیزاتی مانند ماسک و دستکش استفاده کنند و یا مرتب دستهای خود را بشویند. از سوی دیگر بیماری هایی مانند انفولانزا و کرونا میتوانند به دلیل تضعیف سیسیتم ایمنی بدن وضعیت سالمندان مبتلا به آلزایمر را بدتر کنند بنابراین اطرافیان این افراد باید بیشتر مراقب سالمند خود باشند.

چگونگی مراقبت از سالمند مبتلا به آلزایمر در برابر ویروس کرونا

در افرادی که به آلزایمر مبتلا هستند بروز هر گونه بیماری منجر به سردرگمی در سالمند میشود. اگر احساس کردید سالمند نسبت به روزهای گذشته سردرگمی و آشفتگی بیشتری نشان میدهد حتما به پزشک او اطلاع دهید تا وضعیت سالمند را بررسی کند.

سالمندان مبتلا به آلزایمر نیاز به یادآوری مداوم دارند. بهتر است مراقبین نکات بهداشتی را به صورت مکتوب در همه جای خانه نصب کنند تا سالمند با دیدن آنها اقدام به رعایت نکات مربوط به بیماری کرونا کند.

در سرویس بهداشتی روی آینه برای سالمندان یاداشتی قرار دهید که حداقل شستن دستها را به مدت 20 ثانیه انجام دهند.

به سالمند چگونگی شستن دستها را به صورت صحیح آموزش دهید و اگر امکان نظارت بر شستن دستها وجود دارد در کنار سالمند حضورداشته باشید و به او یادآوری کنید.

استفاده از الکل حداقل 60% برای زمانی که سالمند نمی تواند به صورت مداوم دست های خود را بشوید و یا قادر به حرکت نیست گزینه فوری و امنی است.

نکات مربوط به مراقب سالمند مبتلا به آلزایمر

مراقب سالمند نباید خود را در معرض این ویروس در محیط خارج از منزل قرار دهید. درمورد تهیه داروهای پزشکی سالمند با او مشورت کنید تا داروهای مورد نیاز را برای مدت طولانی تر به مقدار بیشتری تجویز کند و یا از داروخانه بخواهید که داروها را برای شما ارسال کند.

برنامه احتمالی از پیش تعیین شده ای برای زمانی که مراقب دچار بیماری شود در نظر داشته باشید و فردی را جایگزین کنید.

به علائم تنگی نفس و سرماخوردگی در خود و اطرافیان توجه کنید و آن را با پزشک در میان بگذارید.

از نزدیک شدن به افرادی که بیمار هستند خودداری کنید.

از دست زدن به چشمها و دهان وبینی خود اجتناب کنید.

زمانی که احساس بیماری می کنید به سالمند نزدیک نشوید.

در زمان سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با دستمال چند لایه بپوشانید و فورا آن را دور بیاندازید.

اشیا و سطوح را به صورت منظم با مواد ضدعفونی کننده، ضدعفونی کنید.

قبل و بعد از انجام امور مربوط به سالمند دست های خود را با آب و صابون بشویید.

به روز باشید، در جریان یافته های علمی در رابطه با این ویروس باشید، اما دچار وسواس و زیاده روی نشوید و به نظر رسانههای جانبی توجه نکنید.

غذای سالم بخورید و برای سالمند نیز رژیم غذایی مناسب و سالم تهیه کنید.

در رژیم غذایی تعادل را رعایت کنید و از تمامی گروه های غذایی استفاده کنید.

برای زمان خواب خود و سالمند برنامه مشخصی داشته باشید.

زمانی را حتما برای ورزش در نظر بگیرید تا محدودیت های خروج از منزل منجر به بی تحرکی در مراقب و سالمند نشود.

توجه به نشانه های خستگی مراقب سالمند مبتلا به آلزایمر

خستگی فرد مراقب در هر زمانی احتمال بروز دارد، اما در زمان شرایط بحرانی و استرس زا این احتمال بیشتر می شود. فرسودگی مراقب نشانه هایی مانند نا امیدی، اختلال خواب، تحریک پذیری زیاد، کاهش توانایی در انجام امور روزمره است.

زمانی را به خود مراقبتی اختصاص دهید و از مراکز مراقبتی کمک بگیرید تا با اعزام مراقب برای نگهداری از سالمند، شما با خیال آسوده برای خود اختصاص دهید.

رعایت فاصله اجتماعی و یا قرنطینه به معنای انزوای اجتماعی نیست با توجه به گسترش تکنولوژی می توانید از طریق تماس آنلاین و یا بازی های آنلاین با خانواده و دوستان و اطرافیان در ارتباط باشید.

اگر فکر میکنید نگهداری از سالمند شما برایتان کار سختی شده میتوانید با خانه سالمندان یارین تماس بگیرید ما در آسایشگاه سالمندان یارین تمام تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری از سالمند مبتلا به آلزایمر را در اختیار داریم و میتوانیم شما را یاری نماییم.

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.