بدون نظر مقالات

کاردرمانی چیست؟

کاردرمانی (OT) نوعی روش درمانی است که در آن درمانگر به مراجعه کننده کمک می کند مهارت های جدیدی بدست بیاورد و یا مهارت های قبلی اش را بازیابی کند تا بتواند کارهای روزمره اش را انجام بدهد. این کمک رسانی که با نام کاردرمانی شناخته می شود ممکن است در خانه فرد، خانه سالمندان و محیط های اجتماعی انجام شود.

به عنوان مثال تصور کنید که لازم است رانندگی کنید و به فروشگاه مواد غذایی بروید؛ اما در حال حاضر قادر به انجام چنین کاری نیستید. کاردرمانگرها به شما کمک می کنند تا این مهارت ها را یاد بگیرید یا اگر آنها را از قبل بلد بودید دوباره این مهارت ها را بازیابی کنید تا بتوانید به طور مستقل و بدون نیاز به کسی زندگی کنید.

معمولا در خانه سالمندان، افراد فقط برای انجام کارهای ساده تری مثل نظافت، معاشرت و پیاده روی بدون از دست دادن تعادل به پشتیبانی نیاز دارند و کاردرمانگرها ی مرکز یارین به آنها کمک می کنند تا این مهارت ها را کسب کنند.

 

نمونه ای از جلسات کاردرمانی در خانه سالمندان یارین را مشاهده می نمایید

در طول یک جلسه کاردرمانی چه اتفاقی می افتد؟

جلسات کاردرمانی شامل آموزش مواردی هستند که معمولاً به کارهای ذهنی یا قدرت جسمی، هماهنگی و تعادل مرتبط می شوند.

علاوه بر این در مرکز نگهداری یارین به شما کمک می کنند تا نحوه تعامل اجتماعی برای انجام چنین کارهایی را یاد بگیریند. فرقی نمی کنید بخواهید یک کار ساده مثل دوش گرفتن را یاد بگیرید یا کارهای پیچیده تری مثل رانندگی کردن؛ در هر صورت کار درمانگر  مرکز یارین مهارت هایی که باید با توجه به شرایط جسمی یا روحی تان بلد باشید را برای شما توضیح می دهد.

در نهایت شما این مهارت را تمرین می کنید تا برایتان ساده تر شود؛ در غیر این صورت باید برای مقابله با این چالش ها راه حل جدیدی پیدا کرد.

کاردرمانی توسط چه کسانی انجام می شود؟

کاردرمانگران و دستیاران کاردرمانی بسیار مجربی در مرکز نگهداری سالمندان یارین کار می کنند تا خدمات کاردرمانی را به شما ارائه بدهند.

مراجعه کنندگان ممکن است در هر سنی باشند و محدودیت های جسمی، روحی و یا اجتماعی مختلفی هم داشته باشند که این محدودیت ها مانع از انجام فعالیت های روزمره آنها به شکل رضایت بخشی شده باشند.

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.